4 грешки, които родителите правят, когато формират навици у детето

Pixabay

Навиците определят много. Много е важно да са правилни, за да са полезни.

 

Всеки трябва да придобие такива в детството, което се разбира от родителите. Те се занимават с възпитанието на бебето, внушавайки му онези черти, които, както самите те смятат, трябва да има. Това трябва да работи, да има положителни резултати. Но в действителност не се получава точно така.

 

Всичко зависи от подхода към тяхното формиране. Родителите могат да направят грешки при възпитанието на навици у децата си. Най-често срещаните от тях трябва да бъдат избегнати.

 

  1. Не обясняват

Детето трябва да бъде мотивирано да направи нещо, да претвори в реалност това, което се иска от него. Родителите не трябва просто да му казват, че е необходимо да действа по определен начин, че е необходимо да се държи, както те препоръчват в конкретна ситуация.

 

Важно е да кажете на детето каква е ползата за него от усвояването на определен навик. В този случай то ще бъде по-склонно да работи върху себе си.

 

  1. Всичко е твърде скучно

Ако говорим за малко дете, тогава е по-добре то да възпитава навици, като играе. Най-лесният начин е да отбележите колко пъти за седмица или месец то е направило всичко, което се изисква от него.

 

Насърчавайте го, ако никога не е нарушавало правилата. Ако родителите говорят само за това, което трябва да се направи, бебето бързо ще започне да се отегчава и може да се съпротивлява.

 

  1. Не давате пример

Не можете да научите детето на нищо, ако не покажете какво трябва да прави със собствения ви пример. Само думите няма да му действат.

 

Родителите трябва да изпълняват собствените си правила, да живеят според тях, да развият определени навици в себе си. Само в този случай детето ще вземе пример от тях, ще повтори след тях.

 

  1. Не насърчавате

Родителите може да се страхуват, че наградите само ще развалят бебето. Разбира се, ако насърчавате детето за всяко действие и винаги, това може да се случи.

 

Но ако използвате награди само на тези етапи, когато навикът просто се формира, тогава то ще бъде от полза, а не от вреда. Ако е обещана награда, тя трябва да бъде дадена, за да няма излъгани очаквания на детето, да не се разочарова и да не се откаже от начинанието.